Kategorie: Informacje

  • Ramar – raport z prac

    Aktualnie podręcznik jest skończony w 80% pod względem zarówno opisu świata jak i mechaniki. Trochę czasu zmarnowałem nad pracą nad okładką. Stworzyłem dwa nowe projekty…

  • Ramar – nowe logo i okładka wersji beta

    Niedawno uświadomiłem sobie, że jedną z inspiracji Ramaru stanowi stara gra przygodowa “Legenda Kyrandii” – głównie pod względem roli kamieni szlachetnych (używam ich w nazewnictwie, choćby Rubinowego Syndykatu). Zawsze podobało mi się logo tej gry – fiolet ze złotą otoczką. W podobnej kolorystyce utrzymałem więc logo Ramaru, które można zobaczyć poniżej razem z okładką. Rysunek [...]

  • Ramar – stan na dzień dzisiejszy

    Stan materiałów do podręcznika Ramaru na dzień dzisiejszy oceniam na niemal skończony – jasne, jest dużo jeszcze do napisania, ale większość to rzeczy, które dopiszę zbierając wszystko w całość. Gorzej jest z mechaniką – zapewne początkowo będzie w wersji testowej, nie zdążę bowiem zrobić beta-testów, musiałbym bowiem opóźnić całość o kolejny rok. Rozważam stworzenie newslettera, [...]

  • Religie Ramaru

    Z okazji 14 edycji Karnawału Blogowego RPG zdecydowałem się wreszcie spisać informacje o religiach Ramaru, które przygotowywałem do podręcznika. Jak wszystkie poprzednie teksty, proszę traktować poniższy jako wstępny zarys. Jeśli wcześniej nie spotkaliście się z Ramarem – jest to świat, który tworzę i rozwijam od około dziesięciu lat, ale dopiero niedawno odważyłem się zaprezentować szerszej [...]

  • Księstwo Tiranu

    Krótki opis księstwa, w którym rozgrywa się akcja gry. Większość informacji poniżej pochodzi z tekstów już napisanych i niemal gotowych do podręcznika – do opisania zostaje już region stolicy oraz Rozdarty Zachód. W międzyczasie musnąłem trochę tekst o Bela Rocie i Rotakardzie – najważniejszych zagrożeniach ze wschodu. Miasto tysiąca proroków – Baalnar w Femerii – [...]

  • Wampiry, wilkołaki, Vincent

    Imię Vincent do dzisiaj wśród moich graczy posiada szczególne znaczenie. Najpotężniejszy wampir Ramaru był przeze mnie wrogiem o tyle złowrogim co dodatkowo zdecydowanie nadużywanym. Nigdy też nie dało się go zabić. Historia rodu Likentrotz, z którego pochodził stanowiła genezę wampirów i wilkołaków w Ramarze. Niestety zaginęła w pomrokach dziejów. Dzisiaj udało mi się napisać jej [...]

  • Nilta – miasto Boga-Wesyra

    Lampiony kołysały się w nocnej bryzie sprawiając, że na deskach nadbrzeża tańczyły cienie. Miasto przypominało czarny klejnot migoczący niezliczonymi gwiazdami. Światła ciągnęły się wzdłuż ulic i połyskiwały w oknach budynków, a na wschodzie, za czarnym kształtem pałacu Boga-Wesyra majaczył świt. Wszystko w jednej chwili zamarło. Tragarze śpieszący w stronę doków, dostojnicy w kolorowych turbanach, czy [...]

  • Broń palna, technologia – czy to konieczne

    W Ramarze pojawiają się czasem elementy, które mogą razić miłośników typowego fantasy, jak broń palna, czy technologia Vitroxian. Wszystkie są rzadkie, ale czy są w ogóle konieczne? Czy psują klimat? Czy nie lepiej się ich pozbyć? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Postaram się krótko odpowiedzieć zanim zacznę opisywać te rzeczy dokładniej. Technologia Vitroxian to głównie pozostałości [...]

  • Przesunięcie akcji do 1511 roku

    Początkowo zamierzałem akcję gry osadzić długo po wojnie z Rotakardem i starciach z Etrakare, w okolicach roku 1551, a może nawet 1611. Ostatnie dni Ramaru są jednak opisane bardzo lakonicznie, stwierdziałem więc, że nic nie stoi na przeszkodzie, by dokonać małego przetasowania wydarzeń. Dlatego postanowiłem, że 1511 (albo 1512, jeśli nie zdąże skończyć w tym [...]

  • Wprowadzenie – Czym jest Ramar?

    Dobrze, powiecie, ale nawet nie wiemy czym ów tajemniczy Ramar jest. Śpieszę z odpowiedzią, chociaż ciężko mi będzie zmieścić się w kilku akapitach.