Kategorie: Opis świata

  • Rozdarty Zachód

    Rozpocząłem opis Rozdartego Zachodu – ostatniej poza Antarem krainy, dla której znajdzie się miejsce w podręczniku. Wstęp jest taki: Dwunastego lipca 1484 roku szalony Qal-Asir wywołał kataklizm, który odmienił zachodnią część księstwa Tiranu i kraj za Górami Rozłąki. Nieposkromiona magia rozdarła góry, zawróciła bieg rzek i przebudziła moce, które od tysiącleci pozostawały w uśpieniu, oszczędzając [...]

  • Księstwo Tiranu

    Krótki opis księstwa, w którym rozgrywa się akcja gry. Większość informacji poniżej pochodzi z tekstów już napisanych i niemal gotowych do podręcznika – do opisania zostaje już region stolicy oraz Rozdarty Zachód. W międzyczasie musnąłem trochę tekst o Bela Rocie i Rotakardzie – najważniejszych zagrożeniach ze wschodu. Miasto tysiąca proroków – Baalnar w Femerii – [...]

  • Orras Assad – Twierdza Wśród Mgieł

    W przeciwieństwie do poprzednich tekstów, teraz tylko krótki raport. Zacząłem bowiem spisywanie właściwego podręcznika i tekst o twierdzy i jej okolicach wyszedł bardzo długi. Ilustracja to po prostu rysunek znaleziony na Google Graphics. W podręczniku znajdzie się inna (gdy znajdę grafika). Orras Assad to wielka twierdza położona jest obok ruin Lar Kassados, w poprzednich tekstach [...]

  • Pustynia Złotych Promieni

    (wpis na dwunasty Karnawał Blogowy) Gdzieś w głębi ziem Rozdartego Zachodu w księstwie Tiranu znajduje się niemal idealnie okrągła pustynia. Podróżnik jadąc od północnego wybrzeża w stronę Erindoru, pośród ośnieżonych wzgórz nagle uświadomi sobie, że wokół zmienia się klimat. Śnieg topnieje, zbocza w środku zimy porastają kwiaty, a teren się wznosi i wznosi. Zauważy także [...]

  • Broń palna, technologia – czy to konieczne

    W Ramarze pojawiają się czasem elementy, które mogą razić miłośników typowego fantasy, jak broń palna, czy technologia Vitroxian. Wszystkie są rzadkie, ale czy są w ogóle konieczne? Czy psują klimat? Czy nie lepiej się ich pozbyć? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Postaram się krótko odpowiedzieć zanim zacznę opisywać te rzeczy dokładniej. Technologia Vitroxian to głównie pozostałości [...]

  • Upadłe zakony rycerskie

    Najwyższą pozycję i estymę w Getycji mieli przed laty rycerze z kilku zakonów, które działały na obszarze królestwa. Większość poległa w Wojnie Czterech Mistrzów, inni zginęli w czystkach prowadzonych przez gubernatora Hadriana po zwycięstwie Rotakardu. Do roku 1511 nie przetrwał ani jeden z dawnych zakonów, które kilkadziesiąt lat wcześniej stanowiły najważniejszą siłę zbrojną Getycji. Grafiki [...]

  • Bliska Historia III: Bracia krwi

    Jeśli czytałeś/aś legendy Ramaru ze Studni historia Azji Tajjana, Maetae i Liama Ekmo nie będzie dla ciebie nowością. W związku ze zmianami na potrzeby gier, pojawi się jednak pewien nowy wątek, który wtedy pominąłem. Maetae i Azja Maetae była córką Mae – bogini morskich odmętów, Królowej Sztormów – oraz Kevena Pasarota, Pana Kręgu, boga, który [...]

  • Bliska Historia II: Rządy Elryka

    Po upadku Getycji w 1488 roku hrabia Elryk I a’Aldari przyjął tytuł księcia i z pomocą uciekinierów z Getycji zdołał utrzymać księstwo Tiranu w ryzach. Na szczęście dla całego kraju góry Kar Danen, czyli Postrzępione Szczyty stanowią zaporę nie do przebycia dla większej armii. Jedyna droga inwazji prowadzi od północy, której strzeże niezdobyta twierdza Kassad. [...]

  • Bliska historia I – upadek Getycji

    Upadek Getycji miał miejsce kilkadziesiąt lat przed wydarzeniami z gry. Ukształtował jednak dzisiejszą sytuację na wschodzie. Aktualna data to rok 1511. Wydarzenia, które doprowadziły do upadku zaczęły się dokładnie 37 lat wcześniej… Upadek Getycji Był schyłek roku 1484, kiedy od zdradzieckiego ostrza poległ ostatni król Getycji Valdemir III. Zabity przez szpiega Rotakardu w momencie, kiedy [...]

  • Tutaj żyją smoki

    Gdzie właściwie toczyć się będzie rozgrywka? Ramar to cztery kontynenty rojące się od dziwnych kultur. W podręczniku Ramar RPG opiszę jednak tylko księstwo Tiranu i kilka okolicznych krain. Księstwo Tiranu położone jest na przesmyku między kontynentami Qat-Tarahal na zachodzie oraz północną częścią Artaru na wschodzie. Ten niewielki kraj położony jest w pasie klimatu umiarkowanego, acz [...]