Kategorie: podręcznik

  • Religie Ramaru

    Z okazji 14 edycji Karnawału Blogowego RPG zdecydowałem się wreszcie spisać informacje o religiach Ramaru, które przygotowywałem do podręcznika. Jak wszystkie poprzednie teksty, proszę traktować poniższy jako wstępny zarys. Jeśli wcześniej nie spotkaliście się z Ramarem – jest to świat, który tworzę i rozwijam od około dziesięciu lat, ale dopiero niedawno odważyłem się zaprezentować szerszej [...]

  • Księstwo Tiranu

    Krótki opis księstwa, w którym rozgrywa się akcja gry. Większość informacji poniżej pochodzi z tekstów już napisanych i niemal gotowych do podręcznika – do opisania zostaje już region stolicy oraz Rozdarty Zachód. W międzyczasie musnąłem trochę tekst o Bela Rocie i Rotakardzie – najważniejszych zagrożeniach ze wschodu. Miasto tysiąca proroków – Baalnar w Femerii – [...]

  • Pustynia Złotych Promieni

    (wpis na dwunasty Karnawał Blogowy) Gdzieś w głębi ziem Rozdartego Zachodu w księstwie Tiranu znajduje się niemal idealnie okrągła pustynia. Podróżnik jadąc od północnego wybrzeża w stronę Erindoru, pośród ośnieżonych wzgórz nagle uświadomi sobie, że wokół zmienia się klimat. Śnieg topnieje, zbocza w środku zimy porastają kwiaty, a teren się wznosi i wznosi. Zauważy także [...]

  • Bliska Historia III: Bracia krwi

    Jeśli czytałeś/aś legendy Ramaru ze Studni historia Azji Tajjana, Maetae i Liama Ekmo nie będzie dla ciebie nowością. W związku ze zmianami na potrzeby gier, pojawi się jednak pewien nowy wątek, który wtedy pominąłem. Maetae i Azja Maetae była córką Mae – bogini morskich odmętów, Królowej Sztormów – oraz Kevena Pasarota, Pana Kręgu, boga, który [...]

  • Bliska historia I – upadek Getycji

    Upadek Getycji miał miejsce kilkadziesiąt lat przed wydarzeniami z gry. Ukształtował jednak dzisiejszą sytuację na wschodzie. Aktualna data to rok 1511. Wydarzenia, które doprowadziły do upadku zaczęły się dokładnie 37 lat wcześniej… Upadek Getycji Był schyłek roku 1484, kiedy od zdradzieckiego ostrza poległ ostatni król Getycji Valdemir III. Zabity przez szpiega Rotakardu w momencie, kiedy [...]

  • Tutaj żyją smoki

    Gdzie właściwie toczyć się będzie rozgrywka? Ramar to cztery kontynenty rojące się od dziwnych kultur. W podręczniku Ramar RPG opiszę jednak tylko księstwo Tiranu i kilka okolicznych krain. Księstwo Tiranu położone jest na przesmyku między kontynentami Qat-Tarahal na zachodzie oraz północną częścią Artaru na wschodzie. Ten niewielki kraj położony jest w pasie klimatu umiarkowanego, acz [...]

  • Bursztyn i diament – czyli słowo o konwencjach

    Ważny element gry stanowią dwie konwencje, które pozwalają spojrzeć na Ramar z dwóch różnych punktów widzenia, które nazwałem roboczo Bursztynem i Diamentem. Jest to coś w stylu kolorów w Ścieżce. Więcej w artykule…