Ramar – stan na dzień dzisiejszy

Stan materiałów do podręcznika Ramaru na dzień dzisiejszy oceniam na niemal skończony – jasne, jest dużo jeszcze do napisania, ale większość to rzeczy, które dopiszę zbierając wszystko w całość. Gorzej jest z mechaniką – zapewne początkowo będzie w wersji testowej, nie zdążę bowiem zrobić beta-testów, musiałbym bowiem opóźnić całość o kolejny rok.

Rozważam stworzenie newslettera, w którym zainteresowani otrzymywaliby podręcznik kawałek po kawałku, w miarę jak będzie przygotowywany. Ale na razie jeszcze jakiś czas muszę poświęcić na przygotowanie zarysu podręcznika i poukładanie wszystkiego w całość.

Przy okazji udziału w konkursie Savage Worlds (na który oprócz Ramaru opisałem Starbridge oraz Noc Żywych Patałachów) wpadłem na kilka pomysłów:

1. Opracowałem zarys kampanii, która pozwoli zapoznać się z Ramarem – możliwe, że do podręcznika trafi jednak tylko pierwszy scenariusz i kilka pomysłów na dalszy przebieg. Szczególnie biorąc pod uwagę założoną dużą nieliniowość.

2. Akcja będzie się dziać nieco wcześniej niż przypuszczałem, aby MG miał możliwość wpleść graczy w wydarzeniach związanych z nagłą śmiercią księcia Elryka I.

3. Kynit i magia będą znacznie bardziej powiązane – możliwe, że nie będzie się dało bez kynitu zajmować magią. Pozwoli to w razie potrzeby Mistrzowi Gry na prowadzenie przygód Low Magic (jeśli założy, że złoża kynitu są na wyczerpaniu).

Zamierzałem do końca 2010 mieć gotowy podręcznik – ale jak widzicie nie zdążyłem, popadłem bowiem w mały letarg przedświąteczny, który dopiero teraz powoli się kończy. ;) Wszystko jest już teraz na jak najlepszej drodze i mam nadzieję niedługo w jakiś sposób zaprezentować (zapewne w odcinkach) wersję beta podręcznika. Jeśli ktoś może pomóc z ilustracjami – zapraszam (piszcie na magnesus@gmail.com).

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

XHTML– Allowed tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>