Trójświat

Planeta Sordar krąży wokół gwiazdy Solis po niemal dokładnie takiej samej orbicie jak Ziemia wokół Słońca, jest takiej samej wielkości, posiada identyczną atmosferę i masę. Można uznać, że jest wersją Ziemi z alternatywnego wszechświata, gdzie historia naszej planety potoczyła się zupełnie inaczej.

Wokół planety krąży samotny księżyc Lunae, na którego srebrnej powierzchni widnieje wizerunek kruka. Czasem można dostrzec jak oko ptaszyska błyska niczym diament, odbijając promienie słońca.

Ramar jest jednym z trzech oblicz Sordaru, światem materialnym. Drugą część trójświata stanowi Eamar, kraina bogów zwana czasem zaświatami. Trzecią zaś kraina umysłu, Yinar, dostępna tylko dla nielicznych.

Wbrew nazwie Eamar nie jest miejscem, gdzie trafiają po śmierci dusze – mówiący dusz bowiem nie posiadają. Jedynie półenergetyczne istoty, feanowie są w stanie odłączyć się od ciała, kiedy umrą, bez pomocy magii.

Większość ludów wierzy mimo to, że dusze umarłych wyłaniają się u podnóża Wieży Osądu w centrum Eamaru, aby po śmierci służyć bogom. Jest to wierzenie o tyle rozpowszechnione, co błędne.

Eamar został w ostatnich latach Ery Popiołu – czyli w czasach, kiedy toczy się rozgrywka – zniszczony przez potężną istotę Satmere Nigdy-Królową, Więzicielkę Światów. Wprawdzie Satmere została uwięziona, ale dostęp do zaświatów stracili także bogowie. Dlatego tułają się po ludzkim padole.

Przejście do Yinaru potrafią otworzyć tylko osoby o wyjątkowym darze. Czarne Obszary przypominają z wyglądu Pustkę i przywiązane są do umysłów mówiących, ale niektórzy potrafią także dostrzec ulotne umysły zwierząt. Yinar używany jest do komunikacji – chociażby przez Mistrzów Kręgu – wspomagania pamięci, szpiegostwa, a nawet rozpusty, czy zabójstw.

Comments (4) »

Dodaj komentarz

XHTML– Allowed tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>